• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
مشاوره کودک و نوجوان

مشاوره کودک و نوجوان

اگر کودک یا نوجوانی دارید که مشکلات خاصی در رفتار و یادگیری و تحصیل دارند یا اگر نوجوانی که در مورد بلوغ نوجوانی به مشکل برخوردید، نیاز به مشاوره کودک و نوجوان دارید.                                                                                                               
در مشاوره کودک و نوجوان، مشاور به والدین می آموزد که نیازها و حساسیت های فرزندشان را بشناسند و به خواسته های آنان توجه کنند و ضمن آن که به والدین می آموزند چگونه انتظارات و توقعات خود را با فرزندانشان مطرح کنند. مشاور با مطرح کردن این مطلب که بهترین نوع سبک تربیتی کودک از میان سه سبک سهل گیر یا بی توجه و سرد/ سبک تربیتی سخت گیر یا دیکتاتور مآب/ سبک مقتدرانه، سبک اقتدار طلب والدین است که این خود اول راه است تا والدین بدانند که والد مقتدر چگونه رفتار می کند؟                    
والدین با مشاور به این نتیجه می رسند که تا چه حد عاطفی باشند تا فرزندان شاد و بانشاطی داشته باشند و در عین حال چگونه به فرزندان خود پذیرش محدودیتها را بیاموزند تا در بزرگسالی به افراد خودشیفته تبدیل نشوند، معضلی که متاسفانه در حال حاضر جامعه کم و بیش با آن درگیر شده است و بسیاری از مسایل دیگر مانند تربیت جنسی کودک که خوشبختانه به تازگی در کشورمان توجه خاصی به آن میذول شده است.                                                                                                                                                   روانشناسی کودک و نوجوان  شامل کمک وحمایت از جمعیت کودک و نوجوانی که مشکلات هیجانی یا رفتاری دارند و به طورکلی در بهزیستی و زندگی اجتماعی یا فردی ناکارآمد هستند و این جلسات روانشناسی ممکن است کار با کودک و یا کار با والدینشان و یا با مراقبین  آنها باشد تا بتوانند حمایت و راهنمایی های مطلوبی برای کودکان و نوجوانان ناکارآمد داشته باشند. به علاوه، مشاور یا روانشناس می تواند با مشاهده کیفیت رشد تحصیلی آنها، به پرورش و توسعه پیشرفتهای شناختی تحصیلی کودک و نوجوان و هم چنین به رفع یا اصلاح آسیب های تحصیلی شان بپردازد تا  آنها را از افت اعتماد به نفس برهاند.                            آیا می دانید که ممکن است کودک یا نوجوان به وسواس فکری عملی مبتلا باشد و این موضوع باعث کاهش عزت نفس آنها و ترس و خواب ناکافی آنها می شود؟
آیا می دانید کودکی که بسیار عصبی و تحریک پذیر است ممکن است به افسردگی کودکان مبتلا شده باشد و یا می تواند تشخیص های دیگری را بگیرد؟افسردگی احساس خجالت و شرمندگی، بیقراری، مشکلات اجتماعی، میل به تنها بودن،کندی در انجام تکالیف و در نتیجه افت تحصیلی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از مشاوره خانواده و زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، اختلال وسواس فکری، مشاوره فردی، مهارت های ارتباطی، مشاوره طلاق، اختلالات دو قطبی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید. 

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا