• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
مشاوره فردی بزرگسالان

مشاوره فردی بزرگسالان

مشاوره رابطه ای است دو نفره که در آن یکی تلاش می کند تا دیگری را درک و در حل مسائل زندگی راهنمایی کند و او را سازگار با محیط زندگیش کند.                                                                                                                                                                   
درطی فرایند مشاوره، فردی که نیاز به راهنمایی دارد(مراجع) و فردی که حمایت، راهنمایی و ترغیب فراهم می کند(مشاور)با یکدیگر ملاقات، بحث و گفتگو می کنند به نحوی که مراجع نسبت به توانایی خود برای درک واقع بینانه تر و جامع تر مسئله، یافتن راه حل ها، و تصمیم گیری برای حل مشکل اعتماد کسب می کند.                                                                                                                    
مشاوره موثر، نیازمند داشتن شناخت و درک مناسبی از ویژگی ها، نیازها و قابلیت های مراجعان و وضعیتهایی است که خود را در آنها می بینید. مشاور به عنوان شخصی که دارای مهارتهای علمی روان درمانی است، یاری رساندن و ارائه راه حل به مراجع درباره مشکلاتی است که مراجع در تحصیلات، خانواده، شغل، توانبخشی، ژنتیک، روابط، احساسات و دیگر امورخود مطرح می کند.                         
گاهی نیز مراجع با مشکلات روانی خاصی مانند غمگینی بیش از حد یا نگرانی مفرط یا ترس خاص ناتوان کننده و یا موارد دیگری وارد جلسات مشاوره می شود که در اینجا مشاور با عنوان درمانگر به مراجع کمک خواهد کرد.                                                        
درمانگر بالینی که دارای حداقل تحصیلات آکادمیک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است، با ارزیابی روانشناختی مراجع به تشخیص اختلال مراجع می پردازد.                                                                                                                                                   
اختلال: نشانگانی است با علایم بالینی قابل ملاحظه ای در افکار، تنظیم هیجان، یا رفتار فرد که مشخص می شود که کژکاری در فرایندهای روان شناختی- زیستی یا رشدی، زیربنای عملکرد فردی مراجع است. او که از این شرایط روانی خود رنج می برد وتقاضای کمک دارد با مراجعه به جلسات روان درمانی از سوی درمانگر حمایت روان درمانی شده و با راهبردهایی بالینی می تواند از پس درمان اختلال برآید.                                                                                                                                                                                  
برای بهبودبخشی سودمند بالینی اختلالات، درمانگر می تواند از رویکردهای متنوعی استفاده نماید مانند: رویکرد شناختی-رفتاری/ رویکرد طرحواره درمانی/ رویکرد پذیرش و تعهد/... که بنا به صلاحدید درمانگر و همکاری مراجع از یکی از رویکردها بهره گیری خواهد شد.    

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از مشاوره خانواده و زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، اختلال وسواس فکری، مشاوره فردی، مهارت های ارتباطی، مشاوره طلاق، اختلالات دو قطبی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید.  

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا