• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
اختلال وسواسی- اجباری کودکان

اختلال وسواسی- اجباری کودکان

امروزه ثابت شده است که اختلال وسواسی جبری یک اختلال اضطرابی است و ویژگیهای اصلی آن، افکار- وسواسهایمکرر و مداوم میباشد. رایج ترین وسواس در کودکان، وسواس نسبت به آلودگی/ پرخاشگری/ نظم و ترتیب و در نوجوانان وسواس های جنسی و اعتقادی(مذهبی) است.
شروع این اختلال در کودکان ممکن است4-3 سالگی باشد اما متوسط شروع آنها حدود 10 سالگی است. کودکان درمقابل ترس و اضطراب آسیب پذیرتر هستند. مثلا از طریق اطلاعاتی که از تلویزیون_ سایر کودکان و بزرگترها دریافت می کنند اهمیت می دهند و رویدادهایی که آن را به شدت استرس زا می دانند مانند: مرگ حیوان خانگی/ بیماری/ آغاز مدرسه/ تغییر خانه.
در این کودکان سرسختی و بی حوصلگی و خشم بیش از حد دیده می شود..
روانشناس متخصص کودک مرکز مشاوره پندار نیک با همکاری والدین تلاش می کند تا با ارزیابی نوع وسواس کودک و روان درمانی آن کودک را به زندگی عادی خود برگرداند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از اختلال وسواسی، مشاوره خانواده و زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، اختلال وسواس فکری، مشاوره فردی، مهارت های ارتباطی، مشاوره طلاق، اختلالات دو قطبی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید. 

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا