• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
اختلال اضطراب چیست؟

اختلال اضطراب چیست؟

اضطراب اختلالی است که هیجان غالب و احساس شما نگرانی، تشویش، دلهره، سرآسیمگی، گوش به زنگی است. اضطراب یک حالت هیجانی مفرط است که فرد به طور مداوم احساس می کند در یک موقعیت خطرناک قرار دارد. 
اگر شما احساس می کنید که به طور مداوم هیجان منفی و احساس نگرانی را در مورد  روزمرگی زندگی دارید و آینده را به طور مبهم  خطرناک می دانید و همچنین در کنترل اضطراب و متوقف کردن نگرانی هایتان ناتوانید، اضطراب را تجربه می کنید و  فردی که اضطراب دارد، تجربه ترس و نگرانی نامتناسب در برابر موقعیتهای واقعی زندگی را درک می کند. 
افرادی که در تمام مدت گوش به زنگ هستند و به واسطه نگرانی ها ی آینده، از لحاظ زیستی به هم ریخته اند، نمی توانند تمرکز خوبی داشته باشند بنابراین هم در تحصیل و هم در شغلهای مهم پیشرفت چندانی ندارند.
افراد مضطرب: 1. احساس ناراحتی و احساس در لبه بودن دارند.
2. به طور مداوم خسته اند و احساس ضعف دارند.
3. مشکل در تمرکز و توجه دارند.
4. تحریک پذیرند و زود عصبی می شوند.
5. خواب و اشتهای خوبی ندارند.....
اختلال اضطراب انواع گوناگونی دارند: اضطراب فراگیر- فوبیاها- وسواس ها- حملات پانیک- اضطراب سلامتی...
رویکردهای متنوعی برای درمان اضطراب وجود دارد که یکی از رویکردها: رویکرد شناختی-رفتاری است که درمانگر با این رویکرد و با همکاری مراجع، اضطراب را درمان می کند.   
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از مشاوره خانواده و زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، اختلال وسواس فکری، مشاوره فردی، مهارت های ارتباطی، مشاوره طلاق، اختلالات دو قطبی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید.  

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا