• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
خانواده درمانی

خانواده درمانی

خانواده یک نظام اجتماعی وطبیعی است که ویژگی های خاص خود را دارد. این نظام اجتماعی با مجموعه ای از قواعد و اصول می تواند برای یکایک اعضای خود نقشهای متنوعی را تعیین کند. خانواده سالم از یک نظام و سیستم قدرتمندی برخوردار است که به روشهای مختلف و با انجام مذاکرات دو جانبه و چند جانبه، تکالیف هر یک از اعضاء خانواده را برای کسب موفقیت بیشتر روشن می سازد.
در خانواده، افراد به وسیله علایق و دلبستگی های عاطفی نیرومند، دیرپا و متقابل به یکدیگر متصل شده اند و ممکن است از شدت و حدت این علایق و دلبستگیها در طی زمان کاسته شود، ولیکن باز هم علایق اعضاء خانواده، در سراسر زندگی خانوادگی به بقای خود ادامه می دهند.
ورود به چنین نظام سازمان یافته ای صرفا از طریق تولد یا ازدواج صورت میگیرد و سرانجام به اعضای جدید، خود مختاری ارزانی می شودو در نهایت این عضویت خانوادگی تا پایان عمر باقی می ماند.قدرت خانواده به حدی است که علی رغم فرسنگها فاصله بازهم خانواده پابرجا خواهدماند. ارزش اساسی خانواده، ماحصل  شبکه روابطی است که توسط اعضایش ایجاد شده است. خانواده سالم و شکوفا، جدای بقای خود، موجب شکوفایی توان بالقوه هریک از اعضاء خانواده می شود. اما ویژگی خانواده ناتوان عبارتست از: کم کاری و غلبه تعدادی از اعضاء خانواده بر منافع عده ای دیگر از افراد  خانواده به شکلی که رشد و شکوفایی آنها از میان می رودو الگوی خانواده پر هرج و مرج و نابسامان خواهد شد.
مشاور خانواده درمانگر مرکز پندار نیک با مطالعه و بررسی موقعیت خانواده و صورت بندی مشکل آنها، و آشکارسازی علل مشکل، سرانجام به تغییر و محو نشانه های تعارضات و ائتلافهای خانوادگی به اصلاح نظام خانواده پرداخته و به تداوم این نظام می پردازد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از مشاوره خانواده و زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی، خانواده درمانی، مهارت های ارتباطی، مشاوره طلاق، اختلالات دو قطبی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید.

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا