• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی بخشی از سیستمهای درمانی است که برای کار با زوجین در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، وقتی زوجین با شکایت بحث های شدید و نزاعهای طولانی به مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی مراجعه می کنند، مشاور با  همدلی و ارزیابی و دادن راهکار به تغییرات کارآمد در ارتباطات زوجین می پردازد.                                                                                                              
باید بدانیم که هدف درمانی این است که مشاور یا درمانگر به همراه زوجین، در ابتدا به بررسی الگوی ارتباطی زن و شوهر می پردازد و بعداز شناسایی الگوی ارتباطی آنها به ترمیم و اصلاح رفتاری و عاطفی و بیانی زوجین می پردازد و آموزشهایی در این حوزه دارد تا بتواند مشکلات ارتباطی زوجین را مرتفع کند و مشکلات موضوعی را با این نگاه حل و فصل می کندکه هر یک از زوجین بتواند بخشی از مدیریت روابط زناشویی سالم را بر عهده بگیرد.                                                                                                                  
   گاهی برخی از زوجین ممکن است با خواسته این که اگر همسرم تغییر کند آرامش به کانون خانواده برمی گردد، که این هدف به جهت آنکه ازدواج یک ارتباط دو طرفه است، تغییر یک نفره میسر نیست.البته گاهی با صلاحدید روانشناس، زوجی نیاز به روانشناسی فردی دارد که به ایشان اطلاع داده شده و با رضایت آن زوج مشاوره فردی برای او ترتیب داده خواهد شد.                                       
زوج درمانی می تواند در کوتاه مدت، اگر زوجین با مشاور همکاری داشته باشند و به الگوی ارتباطی شان با توجه به آموزشهای مشاور دقت نظر داشته باشند، زن و شوهر را به هدف مطلوبشان که همان زندگی آرام و مملو از نشاط و شادابی است برساند.                         
درمانگر در جلسات روانشناسی با داشتن یک ساختار برنامه درمانی خاص تلاش می کند تا در یک یا چندین جلسه زوجین را مجاب به بازبینی ارتباطات خود و یادگیری مهارت های ارتباطی و در نهایت حل مشکلاتی زناشویی برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از مشاوره خانواده و زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، اختلال وسواس فکری، مشاوره فردی، مهارت های ارتباطی، مشاوره طلاق، اختلالات دو قطبی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید. 

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا