• تلفن: +98 21 44276456
  • خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک
اختلالات دو قطبی

اختلالات دو قطبی

 

اختلال دوقطبی چیست؟

اختلال دوقطبی به عنوان اختلال خلقی که فرد مبتلا را بشدت درگیر می کند، اختلالی است که به صورت دوره ای است و در یک دوره فرد خلق افسرده و غمگینی را تجربه می کند و در دوره دوم فرد دارای خلق شیدایی است. در دوره شیدایی یا مانیا فرد: دارای عزت نفس کاذب/ ولخرج به طوری که خریدهای پرخطرمی کند و یا چک های  بی حساب می کشد/ کاهش نیاز خواب/ پر حرف یا با فشار زیاد صحبت کردن/ حواس پرت/ پوشش و آرایش عجیب.... از نشانه های دوره شیدایی است و در دوره افسردگی: فرد نا امید/ منزوی/ بی انگیزه/ بی انرژی/ خسته/ غمگین/ بدون احساس لذت... خواهد داشت.                                                                         
در این اختلال، خط اول درمان دارو است که پس از دو هفته تا یک ماه مصرف دارو، فرد می تواند روان درمانی شود که دو حسن دارد:                                                                                                                                                                                       
حسن اول: همکاری بهتر مراجع با درمانگراست ، و با آموزش های روان درمانی در میان دوره ها مراجع زمان شروع دوره ها را یاد می گیرد و بدین وسیله آسیب کمتری از خلق افسرده یا خلق شیدایی خواهد خورد.                                                                              
حسن دوم: اگر دوره ای از افسردگی یا مانیا شروع شود، فرد با آموزشهایی که از رواندرمانی گرفته تاب آوری بیشتری برای گذران این دوره ها خواهد داشت. لذا همراه شدن دارو درمانی و روان درمانی برای مراجع الزامی است.                                                    
ضمن این که مراجع با یادگیری مهارتهای زندگی می تواند با مشکلات روزمره زندگی کنار بیاید و زندگی اجتماعی موفقی را نیز تجربه کند. اختلال دوقطبی نیز به دو شکل وجود دارد که به طور حتم درمانگر یا مشاور به هنگام ارزیابی مراجع، هر دو نوع را برای تشخیص در نظر می گیرد.    
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع خدمات روانشناسی اعم از خانواده درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره طلاق، مهارتهای ارتباطی، مهارتهای زندگی، مشکلات اجتماعی چرخه زندگی، اختلالات خواب، اختلالات خلقی، اختلالات جسمانی، اختلالات روانی، مشکلات اجتماعی موقعیتی، مشکلات اجتماعی شغلی، مشکلات اجتماعی تحصیلی، اختلالات جنسی، اختلال خوردن، اضطراب جدایی، معلولیت های ذهنی، اختلال یادگیری، اختلال سلوک، اختلال تیک، اختلال اتیسم، اختلالات اضطرابی کودک و نوجوان، اختلال وسواسی- اجباری کودکان، اختلال افسردگی کودکان، مشاوره پس از ازدواج، اختلالات شخصیت، زوج درمانی، مشاوره فردی بزرگسالان، اختلال اضطراب، مشاوره کودک و نوجوان، اختلال افسردگی، آسیب های اجتماعی، اختلال وسواس فکری - عملی و دیگر خدمات مشاوره پندار نیک با شماره تلفن های 44276456 و 44259017 تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید از طریق پیامک با شماره های 09307042637 و 09035303846 در همه ساعات با مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره پندار نیک در تماس باشید. . 
 
  

دیدگاه ها

پاسخ دهید


توضیح جامع و تخصصی روانشناسی

از آهسته رفتن نترس، از بی حرکت ایستادن بترس. (ضرب المثل چینی)

طراحی سایت توسط بیزنا